Η προσέγγιση αυτή στηρίζεται στο πολυπαραγοντικό μοντέλο για τον τραυλισμό βάσει του οποίου οργανικοί, γλωσσικοί, περιβαλλοντικοί και ψυχολογικοί παράγοντες ευθύνονται για την εμφάνιση του τραυλισμού στα παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Με βάση το πολυπαραγοντικό μοντέλο διεξάγεται μια αναλυτική αξιολόγηση του παιδιού, ερμηνεύεται η δυσκολία του και χαρτογραφούνται οι ανάγκες του. Σε συζήτηση με τους γονείς διατυπώνονται, από τον εξειδικευμένο θεραπευτή, τα δεδομένα της αξιολόγησης καθώς και οι προϋποθέσεις και απαιτήσεις αυτού του θεραπευτικού προγράμματος.
Απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 2-7 ετών.