Τεστ ανίχνευσης και διερεύνησης αναγνωστικών δυσκολιών (Πόρποδας, Κ., 2007)

Το τεστ Ανίχνευσης και Διερεύνησης αναγνωστικών δυσκολιών συμβάλλει στη διάγνωση του επιπέδου ανάπτυξης των γνωστικών-γλωσσικών παραγόντων των παιδιών, ηλικίας νηπιαγωγείου, που προϋποθέτουν τη μετέπειτα εκμάθηση της ανάγνωσης.

Επίσης, γίνεται ανίχνευση και έγκαιρος εντοπισμός των παιδιών με ελλιπή ανάπτυξη αυτών των γνωστικών-γλωσσικών παραγόντων ώστε να αντιμετωπιστούν πιθανές δυσκολίες στη μετέπειτα φοίτησή τους στην Α΄Δημοτικού.

Το τεστ μπορεί να χορηγηθεί σε κάθε μαθητή νηπιαγωγείου και να αξιολογήσει παιδιά που πιθανόν θα δυσκολευτούν ή θα διευκολυνθούν στην εκμάθηση της ανάγνωσης.

Το τεστ αποτελείται από εννέα δοκιμασίες-κλίμακες αξιολόγησης, οι οποίες αξιολογούν τέσσερις βασικούς τομείς γνωστικών-γλωσσικών λειτουργιών που συνθέτουν και υποστηρίζουν την εκμάθηση και τη διεκπεραίωση της αναγνωστικής λειτουργίας.

Οι τέσσερις βασικοί τομείς είναι: 

  •  Η αναγνωστική αποκωδικοποίηση

  • Η αναγνωστική κατανόηση

  • Η φωνολογική επίγνωση
  • Η βραχύχρονη μνήμη φωνολογικών πληροφοριών